Hoe remarketing jouw webshop een boost kan geven

Elke webshop eigenaar heeft een groot aantal potentiële klanten. Vaak veel groter dan hij of zij weet. Wat daar ook bij komt kijken, is dat tegenwoordig steeds meer potentiële klanten niet direct beslissen over een aankoop. Ze kijken nog bij een concurrent of willen het later bestellen. Hierdoor loopt elke webshop sales mis. Als webshop eigenaar wil je dat natuurlijk niet. Gelukkig heeft google hier een oplossing voor: RLSA. RLSA staat voor Remarketing List for Search Ads. Wat dit betekent leg ik hieronder uit.

Wat is een remarketing advertentie?

RLSA is een ander woord voor advertenties. Maar dit zijn geen gewone advertenties. Het zijn Google AdWords advertenties met teksten specifiek geschreven voor terugkerende bezoekers. Deze advertenties zijn op maat gemaakt voor elke individuele shopper. Wat de advertenties zo bijzonder maakt is dat ze op een later tijdstip verschijnen op de computer van de potentiële klant. Deze krijgt zo een herinnering en een trigger om toch terug te keren naar je webshop en wat te kopen. Op basis van cookies kun je de informatie verzamelen die RLSA nodig heeft. Zeker als de klant bijvoorbeeld het product in zijn winkelmand heeft gestopt werkt zo’n advertentie erg effectief.

Wat is het verschil tussen een gewone advertentie en een met remarketing?

Gewone advertenties van jouw webshop zullen verschijnen voor een grote doelgroep. Een deel van de doelgroep zal geïnteresseerd zijn, een deel niet. Wat de remarketing advertenties anders maakt is dat deze persoonsgericht zijn. Het gaat dus om gewone advertenties vs. individuele advertenties. Een ander verschil is dat de gewone advertenties voor het bezoek aan de webshop verschijnen. Remarketing advertenties, zoals het woord al zegt, verschijnen opnieuw nadat je de webshop bezocht hebt.

Wat zijn de voordelen van een remarketing advertentie?

Deze verschillen in advertenties brengen voordelen met zich mee. De remarketing advertenties spelen op de man, en zijn daarom interessanter voor de lezer. Deze advertentie valt meer op dan een gewone advertentie. Omdat de advertentie opvalt en een herinnering oproept bij de klant, wordt de klant getriggerd om terug te keren naar de webshop. De remarketing advertenties vergroten dus de kans dat een bezoeker de bestelling daadwerkelijk plaatst. Daarmee verhoogt dit soort advertenties dus je sales en daarmee je omzet. Het is dus echt een investering om je omzet te verhogen.

Ben je door deze blog geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden voor RLSA voor jouw webshop, bezoek dan gmu.online voor meer informatie!