VOIP telefonie is een persoonlijke contactmethode tussen klant en bedrijf

Als ondernemer is de relatie met de klant ontzettend belangrijk. Door het veranderende landschap en de toenemende concurrente en keuzemogelijkheden voor de klant, is de relatie met en de loyaliteit van de klant steeds belangrijker. Een van de beste contact methodes om op afstand een zo persoonlijk mogelijke relatie op te bouwen en te behouden met de klant, is via de telefoon. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ondanks tal van andere mogelijkheden, zoals veel gestelde vragen en chatfuncties, veel mensen nog steeds verkiezen om de telefoon te pakken. Als ondernemer is het dan ook belangrijk om goed bereikbaar te zijn en de juiste afwegingen te maken met betrekking tot de zakelijke telecom opties.

Tip: VOIP bellen zakelijk

 

Bedenk als ondernemer goed waar je naar op zoek bent op het gebied van zakelijke telefonie

De mogelijkheden op het gebied van zakelijke telefonie zijn nogal uiteenlopend en het is dan ook goed om een aantal zaken in ogenschouw te nemen voordat je een beslissing maakt op dit gebied als ondernemer. Een aantal factoren hierbij zijn bijvoorbeeld: Gebruik je de zakelijke telefonie vooral voor inbound- of outboundverkeer? En wil je meer een regionale of een landelijke uitstraling? Als ondernemer kun je tegenwoordig kiezen uit verschillende VOIP zzp pakketten voor zakelijke telefonie, de meeste hiervan werken via het internet en worden op afstand beheerd, een voordeel hiervan, is dat je geen fysieke telefooncentrale nodig hebt en je ook mogelijk je medewerkers van huis uit kan laten werken zonder dat dit een invloed heeft op de beleving van de klant.

Uitgelicht: wat is cloud telefonie

 

Geld en tijd besparen met een zakelijk telefonie pakket

Wanneer je op zoek bent naar een landelijke uitstraling dan heb je als ondernemer de mogelijkheid om te kiezen voor een 088 of 085 nummer. 085 nummers kunnen los aangeschaft worden en 088 nummers kunnen in series gekocht worden bij een VOIP bedrijf. Met 088 nummers kun je er dan ook voor kiezen om elke afdeling of vestiging een ander nummer te geven zonder de uniformiteit te verliezen. Wanneer je op zoek bent naar een regionale uitstraling, maar niet in de regio gevestigd bent dan is een regionaal nummer ook een mogelijkheid. Dit kan een groot voordeel opleveren, omdat mensen in sommige gevallen sneller geneigd te zijn een bedrijf te contacteren die een regionaal telefoonnummer heeft. Naast het nummer zelf zijn er tal van voordelen aan een zakelijk telecompakket. De meeste pakketten hebben namelijk verschillende opties met betrekking tot keuzemenu’s en antwoordapparaten of doorschakelmogelijkheden. Er zijn hiermee vaak behoorlijke efficiëntie winsten te boeken, waarmee geld en tijd bespaard kunnen worden en de klantenbeleving verbeterd wordt.